Aytemiz Mobil Uygulaması İndirin İNDİR

Press Bulletins

Bulletins

Ahmet EKE : Hedeflerimiz Doğrultusunda İlerliyoruz

by User Not Found | Jan 29, 2016
48 yıldır akaryakıt sektöründe var olan Aytemiz markasının yenilenen logosunu tüm istasyonlarının kurumsal kimlik çalışmalarında kullanacaklarını söyleyen Aytemiz Akaryakıt Genel Müdürü Ahmet Eke, yeni logolarının oluşum aşaması ve anlamı hakkında Enerji Petrol Gaz Gazetesi ‘ne açıklamalar yaptı.

48 yıldır akaryakıt sektöründe var olan Aytemiz markasının yenilenen logosunu tüm istasyonlarının kurumsal kimlik çalışmalarında kullanacaklarını söyleyen Aytemiz Akaryakıt Genel Müdürü Ahmet Eke, yeni logolarının oluşum aşaması ve anlamı hakkında Enerji Petrol Gaz Gazetesi ‘ne açıklamalar yaptı.

“ Markamız, sahip olduğu itibar ve güvenilirlikle yıllarca var oldu”

“Tescilli logomuzun kesinleşmesi sonrasında kurumsal kimlik uygulamalarımıza uygulamaya başladık. Zamanla tüm istasyonlarımızda bu kimliğimizle var olmaya devam edeceğiz” diyen Ahmet Eke, şunları dile getirdi: “ Markamız, sahip olduğu itibar ve güvenilirlikle yıllarca var oldu. Markamızın bir başka özelliği, akaryakıt sektöründe bulunan tüm markaların arasında tamamen Türkçe karakterlerden oluşan, Türkçe ifade edilen ve içinde pet ya da oil gibi kelimeler geçmeyen özgün, tek marka olması. Yeni dönemde, markamızın yenilenen yüzüne paralel olarak uzun süredir kullandığımız logomuza bir farklılık getirmek istedik.“

“Aytemiz kendini devamlı geliştirip yenileme ilkesini benimsedi”

Çok uzun süre önce hazırlanan binlerce tasarımın arasından seçilen amlemin verdiği mesajlar ve anlamı özetleyen Eke, yenilik ve amblemle ilgili şunları dile getirdi:

  • Sektörde üstün bir deneyime sahip olan Aytemiz Akaryakıt A.Ş. teknoloji, kalite ve standartlar bakımından kendini devamlı geliştirip yenileme ilkesini benimsedi.
  • Zamanın gelişen şartlarına ve Pazar taleplerine ayak uydurarak, bu ilkesini kurumsal görünümünde yaptığı yenilikte de gösteriyor.
  • Köklü, bilinen Aytemiz isminin yanına gelen yeni amblemi; daha dinamik modern ve yenilenmiş olarak firmanın kaldığı yerden yola devam ettiğini simgeliyor.
  • Amblem; Aytemiz isminden yola çıkılarak ay formlarının tekrarından oluşuyor. Girdap şeklinde içten dışa doğru katlanarak büyüyen aylar, devinim oluşturarak dinamizmi ve kenetlenmeyi simgelerken; firmanın sektörde gitgide artan deneyim, güç, kendine güven, kalite, istikrar, saygınlık ve gelişimini de vurguluyor.
  • Amblemde bulunan kırmızı renk; enerjiyi, Aytemiz’in azmini, kararlılığını ve sektördeki gücünü simgeliyor.
  • Amblemde bulunan gri renk ise Aytemiz’in sektördeki saygınlığını, güvenilirliğini ve istikrarını simgeliyor.

“ İki ayda 150 istasyonumuzun kurumsal kimliği tamamlanacak”

18 Eylül geçişi sebebiyle bayi transferlerinde sektörde transfer şampiyonu olduklarını belirten Ahmet Eke; “ Aytemiz ile çalışmayı tercih eden 153 bayimize gösterdikleri teveccüh sebebiyle teşekkür ediyoruz “ dedi. Aytemiz Akaryakıt’ın yeni logosuyla ilgili yoğun beğeniler aldıklarını söyleyen Eke, tüm kurumsal çalışmalarda ve reklamlarda yeni logoyla var olacaklarını söyledi. Eke, “ Şu anda aynı anda 16 istasyonumuzda yeni kurumsal markamızın giydirme işlemleri yapılıyor. Önümüzdeki iki ay içinde Türkiye çapında yaklaşık 150 istasyonumuzun kurumsal kimliği tamamlanacak “ dedi.

“ Sektörde yeni bir dönem başladı ve ezber bozuldu”

Dağıtıcı lisansı alınmasının üzerinden henüz dokuz ay geçmesine rağmen Aytemiz’in hedefleri doğrultusunda ilerlediğini söyleyen Eke, “ Bu sürede ulaştığımız istasyon sayısı olumlu bir sonuç olarak değerlendirilebilir. Aytemiz isminin akaryakıt sektöründe uzun süredir bilinir olması, sahip olduğu tecrübe, girişimcilik ruhu ve alt yapı çalışmalarımız, yeni bayilik elde etme aşamasında öne çıkan avantajlarımızdı. Rekabet Kurumu kararı doğrultusunda serbest kalan çok sayıdaki sözleşme arasından bizim strateji ve tercihlerimize uygun bayi adaylarıyla sözleşme yaptık. Sektörde son yıllarda oluşan en önemli değişimin tarihi, geride kalmış olsa da 18 Eylül 2010. Artık sektörde yeni bir dönem başladı ve ezber bozuldu. Şu ana kadar açıklanan bayilik lisans tadil rakamlarına bakıldığında, sayısal ve Pazar paylaşımı anlamında genel resmin çok değişmediği göze çarpsa da, kuşkusuz bu dönemde bayilerin elde ettiği kazanç, dağıtıcılardan daha fazla oldu “ dedi.

“ 18 Eylül’ün etkileri 2 – 3 ay sonra görülecek”

“Sektörümüzde oluşan bu değişim, Pazar paylarını arttırmak isteyen firmalar için bir fırsat. Bu avantajdan yararlanmak isteyip faaliyetlerine hız veren firmalardan, oluşan fırsatları kimlerin değerlendirdiği önümüzdeki dönemlerde ortaya çıkacak” diyen Eke, “ 18 Eylül’ün etkileri 2 – 3 ay sonra görülecek. Bu durumun bayilere, dağıtıcıya ve piyasaya etkisini gözlemlemek zaman alacak. Bu dönemin sonrasında sektörün tüm oyuncuları çıkan sonuçlardan kendilerine göre yorum yapıp önlem alacak. Hızlı yarış artık geride kaldı ve ortaya yeni bir resim çıktı. Burada sektörün göreceği genel resmin yanında, oyuncuların bireysel olarak kendi açılarından yorumlayacağı resimler de olacak. Bunlar için biraz beklemek lazım. Yarış halinde geçecek bu dönem için sektörün temel yapı taşlarında oynamalar olabilecek. Her beş yılda bir stres halinde kontrat yenileme çalışmalarının yaşatacağı gerginliği azaltmak için dağıtım şirketleri önlemler alacak. Bu doğrultuda sektördeki franchising sisteminin dominantlığı zamanla azalabilir, bayilerde el değiştirme, istasyonlarda satın alma yaşanabilir. 18 Eylül ile başlayan değişimin sonuçlarına daha sağlıklı ulaşabilmek için 2011 yılı başlarını görmemiz gerekecek “ dedi.

“ Koyduğumuz hedefler doğrultusunda başarıyla ilerliyoruz”

Aytemiz olarak, 2010 yılı başında koydukları hedefler doğrultusunda ilerlediklerini söyleyen Eke, şöyle konuştu: “ Açıkladığımız hedeflerimiz ilk etapta iddialı bulunsa da, zamanla gerçekleştiğini hep beraber görüyoruz. Sektörde hızlı bir yükseliş grafiği sergiledik. Sayısal olarak daha az olan değerler ve projeler başlangıçta hızla büyürler. Matematiksel olarak istasyon sayımız 18 Eylül öncesine göre altı kat arttı. Bu büyüme hızı daha sonrasında normale döner. Önemli olan büyüme trendini sağlıklı ve istikrarlı bir şekilde sürdürebilmek. Biz, başlangıçta yaşanacak hızlı büyümenin gerektireceği tüm hazırlıklarımızı hedeflerimiz doğrultusunda yapmıştık. Kısaca hizmete hazır haldeyiz.”

Leave a comment