2015 yılı akaryakıt bayilerinin sözleşme yenileme döneminde transfer rekoru kıran Aytemiz, kısa süre içerisinde sektörün ilk 5 oyuncusundan biri olmayı hedefliyor.
2015 yılı akaryakıt bayilerinin sözleşme yenileme döneminde transfer rekoru kıran Aytemiz, kısa süre içerisinde sektörün ilk 5 oyuncusundan biri olmayı hedefliyor. Türkiye akaryakıt sektöründe yoğun bir rekabet yaşandığını söyleyen Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke, “Aytemiz olarak öncelikli hedefimiz sağlıklı ve hızlı büyüme. Biz bayilerimizle büyüyoruz. Önümüzdeki yıllarda sektörün en büyük 5 oyuncusundan biri olacağız” dedi.
1960 yılında akaryakıt sektörünün duayen ismi İsmail Aytemiz tarafından kurulan Aytemiz Akaryakıt şirketi, 2010 yılında en çok bayi transfer eden marka olarak öne çıkmıştı. 5 yıllık sözleşme yenilemelerinin yoğunlaştığı 2015 yılında da bir kez daha en çok bayi transfer eden şirket oldu. Aytemiz bayilerine gösterdiği yoğun ilgi ve alakanın yanı sıra; kurumsal kimliğinden taviz vermeden onlara esnaf bakış açısıyla yaklaşıyor. Bayilerine kapısını her zaman açık tutan, dürüst, samimi, hızlı karar verme ve sorun çözme kabiliyetiyle her koşulda güven aşılayan Aytemiz, 2010 yılındaki bayi transfer dönemindeki liderliği, 2015 yılında bir kez daha tekrarladı. 2015’te 155 yeni istasyonu bünyesine katarak sözleşmeli istasyon sayısını 455’e ulaştırdıklarını, bunların 405 tanesinin lisansı yayınlanarak devreye girdiğini belirten Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke, “Aytemiz olarak öncelikli hedefimiz sağlıklı ve hızlı büyüme. Biz bayilerimizle büyüyoruz. Bayilerimizi dinleyerek, anlayarak, onlarla yakın ve samimi ilişkiler kurabiliyor olmamız, bizim kültürümüzün bir parçası. Önümüzdeki yıllarda sektörün en büyük 5 oyuncusundan biri olacağız. Büyük illerde, şehir merkezlerindeki istasyonları bayi ağımıza katarak tüketiciye her geçen gün biraz daha yaklaşıyoruz. Hızlı büyümemizin önünde hiçbir engel yok” dedi. Bayi ağını daha nitelikli ve yeterli sayıya ulaştırıp, taşıt tanıma ve sadakat kart gibi elektronik sistemlerde de hızla büyüteceklerini anlatan Ahmet Eke, “Bu hedefler için de gereken yatırımı hızla yapacağız. Hedeflerimizi bayilerimizle birlikte gerçekleştireceğiz. Biz güçlü bir ivmenin başlarındayız. Hangi marka çatısı altında olursa olsun, bütün bayiler bu yeni oluşumu yakından izliyor, hatta bizi bizden daha iyi biliyorlar. Rakip markaların güçlü bazı bayilerinin, hedeflerimizi ve inancımızı gördükten sonra bize katılma hızının artacağına inanıyorum” diye konuştu.
Butik hizmetle farklılaşacağız
Türkiye tüketicisini ve beklentilerini bildiklerini, onların ihtiyaç duyduğu yenilikçi ve yaratıcı hizmet ve servisleri, kurumsal ama samimi bir şekilde Aytemiz çatısı altında bir araya getirdiklerini vurgulayan Ahmet Eke, “Rekabetin çok yoğun olduğu bir ortamda iddialı hedeflerle yola çıktık. Sürekli büyüyen bir marka olarak durmayacağız. Transfer ettiğimiz kilit noktalardaki istasyonların işletmeciliğine, personelin davranışlarına, temizliğine kurumsal duruşuna her zamankinden daha çok önem veriyoruz. Sektörde büyük bir yarış var. Bayilerimizle birlikte bu yarışta çok dikkatli olmamız gerektiğinin farkındayız. Büyüyen bayi ağımız sayesinde markamız ve hizmetlerimizle ilk defa tanışan yeni müşterilerimiz var. Hedefimiz ilk kez karşılaştığımız bu yeni müşteriyi, sürekli müşterimiz olacak şekilde kazanmak. Bunu yapacak güce ve kabiliyete sahibiz. Mesleki eğitimlerle operasyonel anlamda hizmet kalitemizi çok daha üstün bir seviyeye çıkarmayı amaçlıyoruz. Önümüzdeki dönemde devreye alacağımız farklı servis ve hizmetlerle, deyim yerindeyse müşterilerimize butik hizmetler sunarak, rekabette farklılaşacağız. Tüketicimizi daha fazla dinleyecek, kişiye özel servis ve hizmetlerle, sektörde adımızdan fazlaca söz ettireceğiz. Ayrıca bayi sayısını artırıp, tüketicimize daha fazla yaklaşacağız. Sürekli ve sürdürülebilir iyileşmeyi içselleştirerek hizmet kalitesini vazgeçilmez standartlarımızdan biri haline getireceğiz.”
Kazançta aslan payı bayinin
Oyuncu sayısının çok fazla olması itibariyle, zor bir sektörde mücadele ettiklerini anlatan Ahmet Eke, bu durumun kâr beklentisini düşürdüğünü söyledi. Yüksek yatırım maliyetlerini çıkartabilmek için dağıtıcıların haklı olarak kar etmeye çalıştığını, ancak Aytemiz olarak bayinin kâr edebilmesini çok daha fazla önemsediklerini vurgulayan Eke şunları söyledi: “Her marka gibi biz de kâr ederek büyümeye çalışıyoruz ancak biz bayilerimizin kâr oranını kendimizden daha yüksekte tutuyoruz. Biz sadece kâr elde etmek için değil, markayı hak ettiği yere taşıma amacıyla bunu yapıyoruz. Gelecek konusunda kendimize güveniyoruz. Hem kendi bayilerimiz hem de diğer marka bayileri bunun farkında. Zaten bu da 2015 yılındaki transfer sürecinde bir önceki transfer döneminde olduğu gibi bir kez daha lider olmamızı sağladı.”
Liderlik değişebilir
Sektörü bekleyen esas yarışın rekabet olduğunu belirten Ahmet Eke, rekabete hazır olmayanların sektörden çıkabileceğini ya da birleşmek zorunda kalacağına işaret etti. Dağıtıcılar ve bayiler arasında çetin bir rekabetin söz konusu olduğunu hatırlatan Eke, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Özü itibariyle sektörde bizimle aynı zamanda veya bizden sonra da başka yerli şirketlerin Pazar paylarında daha iyi yerlere geleceğine inanıyorum. Çünkü temeli itibariyle biz petrol çıkaran bir ülke değiliz. İşlenmiş ürünleri satıyoruz. Perakende ve toptan ürün sunumu yapan ticaret ve hizmet işletmeleriyiz. Bunun için teknolojik know-how’a ihtiyaç yok. Bu nedenle pazarda liderlik ve sıralamalar değişebilecek ve alışıldığın dışına çıkabilecektir. Tüm sektör oyuncuları da bunun farkında.”
Satılan ürünlerin kimyasal içerikleri her yerde aynı
Tüketicinin farklı marka çatısı altında da olsa, her istasyonda satılan ürünün aynı olduğuna inanması sonucunda, önümüzdeki dönemde sektörde önemli bir tercih kayması yaşanmasını beklediklerini söyleyen Ahmet Eke, “Bunu biz tüketiciye anlatacağız. EPDK bu konuda güzel bir adım attı. Bütün tüketicilere, ‘Benim lisans verdiğim ve denetimimde olan istasyonlara gidin, korkusuzca alışveriş yapın, o ürünler bizim denetimimizde’ dedi. Yani hiçbir ürünün aslında diğer markada satılandan bir farkı yok. Çünkü kimyasal içerikleri aynı. Bu algı tüketiciye yerleştikçe, ürün fiyatlarının tüketici nezdinde önemli bir tercih kriteri olabileceğine inanıyorum. Ürün fiyat takip ve mukayesesini önce ticari araçlar, sonra bireysel otomobil sahipleri test edecektir. Belli bir aşama sonra yakıtın her istasyonda benzer olduğuna kanaat getiren tüketici için önce fiyat, sonra o işletmenin konumu, daha sonra da işletmenin hizmetleri ve diğer servisleri öne çıkacak. Biz de bu noktada tüketicilerimizin tercih ve yönlendirmelerini daha yakından dinleyerek birlikte optimum işbirliğine ulaşacağız ve güler yüzlü servisimizle sektördeki hizmet çıtasını çok daha yüksek seviyelere ulaştıracağız.”
Ortaklık vizyonumuzu geliştirdi
2015 yılında Doğan Holding ile ortaklık kurduklarını hatırlatan Ahmet Eke, her iki ailenin de bu sektörde önemli bilgi birikimine sahip olduğunu söyledi. Eke ortaklıkla ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Bu işi çok iyi bilen ve büyümeye inanan iki ortak bir araya geldi. Birlikten güç doğar. Bu ortaklığın birlikte sahip olduğu anlayış, sinerji ve, strateji çok iyi eşleşti. Bir ortaklığın başarı ve hedef gerçekleştirme kriterlerinden biri de sermaye gücüdür. Gerçekleştirmiş olduğumuz bu ortaklıkla sermaye miktarımızı artırdık, doğal uzantı olarakta yatırım bütçemizin arttı, hedeflerimiz büyüdü. Yurt çapındaki yaygın istasyon ağımızın yanında, alt yapı ve tesis yatırımlarına da inanan bir şirketiz. Bu doğrultuda tüm yurtta 11 noktadan bayilerimize ikmal yapıyoruz. Halen 5 olan mülkiyeti kendimize ait depolama ve dolum terminal sayımız Antalya bölgesindeki yatırımımızın tamamlanmasıyla &’ya çıkacak ve depolama kapasitemiz de bu paralelde 200 bin M3’ü aşacaktır. Bu önemli bir lojistik altyapı gücüdür. Diğer yandan, bu hedeflerimize uygun organizasyon ve altyapıyı geliştirmeye, kurumsal davranışlarımızı ve nitelikli işgücümüzü daha da iyileştirme sürecindeyiz. Artık kararlarımızı verirken güçlü sermayemizle hareket edecek ve istediğimiz yatırımı daha rahat hayata geçirebilecek bir konuma geldik. Pazarlama, marka iletişimi gibi konularda da ortağımızdan büyük destek alıyoruz. Yeni ortaklık beraberinde vizyonumuzu da, hedeflerimizi de, ufkumuzu da değiştirdi. Bu sinerjinin ticari ve finansal anlamda iyi sonuçlar verebileceğine inanıyorum.”
EPDK büyük şehirlere girmenin yolunu açtı
EPDK’nın getirdiği denetim mekanizmaları ve artan rekabet sayesinde büyük şehirlere girmek için artık bir engel kalmadığını anlatan Ahmet Eke, “Bundan 5 yıl öncesine kadar sektörün önde gelen markaları dışında şehir merkezlerine girmek çok zordu. Sektörel düzenlemeler ve gelişmeler bu durumu değiştirdi. Yeni denetim mekanizmalarının yanı sıra, sözleşmelerin daha kısa süreye inmesi sayesinde artık, büyük şehirlere de girmek adına bir engel kalmadı. Bu yeni durum, sektör için oldukça önemli bir değişim. Yani artık pazarın güçlü bir oyuncusu olarak giremeyeceğimiz bir nokta yok. Anadolu’da zaten çok başarılıyız. Artık Ankara, İzmir, İstanbul ve Trakya bölgesine de çok daha güçlü bir şekilde yapılanıyoruz” diye konuştu.
‘İsmail Aytemiz’in ismi bayi transferinde etkili
Şirket kurucusu İsmail Aytemiz’e sektörde büyük bir hayranlık duyulduğunu ve yeni bayilerin transferinde bunun önemli bir rol oynadığını anlatan Ahmet Eke, “Hangi dağıtıcı markadan olursa olsun bayiler, kendisini çok sevip ona büyük bir saygı duyuyor. Bayiler sadece “İsmail Aytemiz” ismini duyunca bile, geçmişten bu güne süregelen inanç ve sevgi ve saygıları doğrultusunda , yürüdüğümüz yolda bize katılmaya bir adım daha yaklaşıyor” diye konuştu.